Friday, January 23, 2009

Ini bukan simpati tapi dia emak aku..

Aku ada ibu.. dan aku gelar nya emak.. kami bukan dari glongan2 kapitalis yang memangil mama dan papa bagi yang ada ayah..

Yer.. seriusny masa kecil lagi aku mmg x dpt rasa apa itu syg dari seorg abah.. kisah family aku tak sehebat kisah keluarga yg bahagia.. yang ada masa untuk picnic bersama keluarga..ada sambutan hari lahir pada setiap ulang tahun kelahiran ahli-ahli keluarga...memang jauh berbeza.

Tidak sama sekali.. aku kadang2 iri hati bila tiba "hari bapa".. memang setiap kali iklan atau cerita menggenai hari bapa. aku rasa mcm sial... sbb? aku x dapat felling lagsung..

Last aku mesra dgn bapa aku masa darjah 3. masa tu emak dan abah memang tak sehaluan. aku hanya dikaburi oleh benda mewah yang abah bagi pada waktu itu, sebab abah datang melawat dan bawak kami keluar.Pada tahun seterusnya abah pergi meninggalkan kami..

Aku nagis? yup.. tapi kenapa? entah... mungkin "abah tak ada beli lagi barang mahal kat kami kot".. mungkin aku lihat emak nagis aku pun nagis gak..


Tapi hakikatnya aku hidup sebab emak.. sebab dia yang besarkan kami adik beradik.. naik basikal pegi pasar,hantar kami ketika demam dan semuanya kerana kami...

Jika nak dibandingkan superman,gaban, the hulk, power ranggers dan super hero yang lain2.. mak aku still power lagi.. sebab, dia boleh control 4 mahluk asing (adik-beradik aku) dengan satu tangan bila kami bergaduh.. (penampor!)..


yer emak... ude blh pandai menaip blog ne pown dari mak, sebab mak aku ahli menaip yang teror..


Dan kenapa anak mu ne masih nak belajar walaupun sudah masih bekerja.. jwpn nya sbb mak.. sbb ude nak tunjukkan, emak tak sia2 membesarkan anaknya walaupun aku ne pernah jadi seorg SkinHead pada zaman jahiliah..


dan bila tiba kamu pergi.

aku harap aku sempat tunjukkan yang aku ne seorang anak yang tidak sia2 pada kamu.




p/s dh lama aku nak bagi taw kat semua org yang mak aku ne sebenarnya power.. "jude" aku terasa nak buat artikel ne sebab aku jelos dengan bapak ko yang rockers tu.

4 comments:

  1. u can do it dude.
    juz prove it.
    :DD

    ReplyDelete
  2. aku mintak maaf skali lagi ude. ampun beribu ribu ampun.

    mak ko SUPARWOMAN. campuran holk, battman, superman, 4ninja turtles, fantastic four, smuanya mak ko.

    aku tabik mak ko.

    benda-benda mcmni buatkan ko lg appriciate mak ko..
    and boleh buat ko pkir dgn lurus,
    xde bengkang bengkok mcm skin2 tuh smua.

    ;)

    ReplyDelete
  3. jude bila masa ko ambik krusus motovasi ne?


    ko nagn Dr.Fazilah kamsah jiran yeak..

    :P

    ReplyDelete
  4. uwaaaaa!!!

    sy tersgt emO lak tbe2...

    *sob*sob*

    ReplyDelete