Thursday, January 15, 2009

kerja itu mengembirakan...

Dah dua hari ni datang kerja jerk nak gelak..ngan kawan-kawan.
itu yang best ting aku rasa yang aku happy sepanjang hari di waktu kerja..

dua hari ni jadi pelarian.. tempat kerja sibuk ada audit..yang tak ada kerja sibuk cari port nk tido, ada yang cari port sibuk-sibuk buat kerja takut dibagi tugasan mcm mat-mat nepal cth lap cermin, cat tiang dan buat 5S ( 5s ne kalau budak2 kilang mcm aku taw lah, kalau yg baca ne kaki lepak office comfom, haram kejadah tak tahu benda tu).

kalau line clear 2-3 kali keluar rehat layan teh tarik dgn rojak.. yeah dh mcm kilang bapak sendiri. lepas tu layan borak benda yang bukan-bukan kutuk kawan depan-depan memang aktiviti favrote aku.


Pagi sampai kilang sorg staff bob tak datang, tanya kwn sekerja mana "bob" (pangilan kepada seorang yang bertubuh besar dan agak comel) "bob tak datang dia bagi meseg sakit urat", aku pun malas nak pikir bukan-bukan. sampuk seorang rakan sekerja "mana tak kejang org suruh minum tongkat ali, yang dia kunyah tongkat ali mcm makan tebu".. wakakakaka~~ pagi-pagi aku dh sakit perut dengar dorang kutuk "bob". (maaf bob kutuk ko, lagi pun ko kn kaki kutuk gak.)


Tgh hari masing-masing keluar rehat. lepas makan borak lah mcm-mcm. sambil menikmati rokok sebagai pencuci mulut. " krol (aku) ko hari selasa kena temuduga mcm mana?" pertanyaan dari edy (muka jambu hidung bak kepala paip). " owrite, ada rezeki dpt lah, tapi tang tanya rukun iman dgn islam mengagap aku" wakakaka~~ masing2 ketawa.. edy dgn selambanya memotong gelak tawa kita orang, "ok lah tu kalau di suruh azan masa temuduga baru ko tau" wakakaka~~ bertambah lagi ketawa kita org, lagi-lagi kalau bab2 tokok tambah cerita bagi nak hilang bosan kat meja makn.

Shuk kaki pancing, petang td teman kan dia pegi hardwear bos suruh beli skru, bermodalkan cop kilang sebagai bukti nk beli barang. sampai jerk kat kedai tu shuk ckp kita dh mcm kembali zaman destinasi china. kes-kes bawak cop moho pembesar.. aku gelak sakan depan kedai tu.. bila shuk ckp fakta tu. So kita orang buat mcm zaman dulu. aku jalan kat depan sambil bunyi opera cina "ceng-ceng-ceng", shuk pulak kat belakang aku angkat tinggi-tinggi cop, mcm pembesar cina dulu-dulu. Sampai taukey hardwear tu pun pelik tengok kita org.

shuk : "maw skru saiz ne..sama ini part bagi 10 set"..

aku : "shuk ko kan kaki pancing apa kata ko beli ragum ne buat cabut mata kail ko"

shuk : " gila ko besar ne, buat apa aku dh beli nk guna pun saiz kecil kalau besar ne buat cabut gigi wak" (wak, pekerja warga tua yang mempunyai kerosakan gigi di bahagian depan shaja.)

aku & shuk : Tanpa menghiraukan taukey kedai yg sibuk cari barang oder, kita orang gelak kuat-kuat. wakakakakakakaka~~~




Dah sampai rumah, aku tak boleh ketawa lagi. tak kan nk buat lawak bodoh kat ibu pulak mau kene khidmat kaki jurus ke-8. jadi malam jerk aku rasa kantoi, sunyi.... 0oohh shit!

2 comments:

  1. ko suke mengulat ye.
    report boss kang.

    ReplyDelete
  2. hahaha~~ tak bnyak sikit jerk..

    ReplyDelete