Sunday, May 17, 2009

Dasar hitam.

Peristiwa berlaku di depan gerai, gua dgn rakan kampung tengah berdoa kejayaan Mancaster menentang Arsenal. Tiba-tiba, "kedebussshhhhh!" sebuah kereta xcident, di bahu jalan. hampir berada 100 meter dari tempat gua lepak.

Salah satu ahli pasukan menjerit "Wey! xcident" masing2, belari meninggalkan Stadium Oldtraford dan melulu ketempat kejadian.

Sebuah Toyota Galant, berumur lingkungan 2 abad tersadai di bahu jalan. Dan sebuah kereta jenama ikan yg mahal "Kelisa" berada di bahu jalan bertentangan.

Pemandu toyota, seorang pakcik tue dalam keadaan terpinga2, seorang pemain simpanan Mancaster mula menayakan soalan. "Pak cik ok?"

*Info- Seseorang yang meghadapai impact secara mengejut, akan serta merta dalam keadaan terpinga-pinga. Lebih-lebih lagi orang yang sudah berumor.

Kelihatan Pakcik Toyota dalam keadaan terpinga-pinga, lalu beberapa pemain Mancaster cuba mengeluarkan pakcik ke ruang yang lebih selesa untuk bernafas.


secara tiba-tiba.


Pelakon tamil muncul.

"wey apa lancau bawak kereta!, lu tengok saya punya kereta lah bukan ini kereta, dia salah"


keadaan makin panas..


Beberapa pelakon tamil mula membanjiri kawasan kemalangan dan lorat-lorat filme tamil mula berkumandang di tengah jalan raya yang sibuk.

Sebagai pemain-pemain Mancaster, semua perkara yang akan datang tidak gentar. walaupun kebanyakan pemain-pemian mancaster berbadan kecil.

Pemain Mancaster - "Cha! sekarang bikin ini orang tua dulu, lu mau duit nanti kita call sama dia punya anak, nanti lu citer sama dia punya anak lah"

Pelakon hindustan - *&^%$#@%^<>?^$%# ( gua x ambik port dorg ckp)

Lalau Yuder tavez belari ke kereta, dan membawanya ke kawasan kemalangan.
walaupun kancil 660 mak gua bawak pergi keja, gua dan 2 orang lagi pemain, membawa Pakcik Toyota ke klinik berhampiran, dengan sepantas kilat.

Dalam kereta para pemain cuba berinteraksi dengan Pakcik Toyota, pasal kemalangan tersebut, tapi jawapan masih samar-samar lagi. lalu cuba menghubugi orang terdekat, bagi memudahkan urusan dengan pelakon-pelakon tamil, di kawasan kemalangan.


selesai urusan klinik, urusan di tempat kemalangan masih panas. Lalu beberapa pemain Mancaster cuba meredakan keadaan.


Pemain Mancaster- "cha lu maw setel sekarang, kita buat report polis ok!"

Pelakon tamil - "Jangan itu mcm, kita cerita sini-sini lah" ( nada tamil bertukar menjadi nada cerita cinta untuk kaisara)

pemain mancaster mula tersenyum sinis, disebabkan keputusan Mancaster menentang 0-0, Arsenal Mancaster menang!

No comments:

Post a Comment