Saturday, July 10, 2010

Hari Sabtu.

Cuti hari sabtu dan ahad, memang dah lama gua tak dapat. Dalam jangkauan sebulan jugak. Ini gara-gara pertadbiran kilang plastik sibuk carik untung, sehinggakan terpaksa orang-orang bawahan macam gua dapat nikmat cuti hari minggu selepas sebulan, setelah mengikut shift.

Tidur gua memang mantap hari sabtu, bagun pukul 3 petang. Anak teruna mana yang bagun pukul 3 petang hari sabtu, gua jea. Sebab anak teruna mcm orang kebanyakan dah lama berkampung kat kaunter wayang. Layan wayang dengan gadis-gadis manis. Tapi yang beli anak teruna, si dara lepak duduk kat kerusi dengan alasan, Kaki sakit tak boleh berdiri lama-lama. Ok si teruna betol-betol 'Gentlemen' tak pun kene 'Control' sebab gadis manis betol-betol 'hot'.

Gua malas nak mandi, petang-petang ne. sebab tak kemana. lepas magrib baru gua mandi. Jimmat sikit bil air kat rumah gua ni. Tapi gua kena pandu kancil 660 mak gua pergi 'service' kat kedai depan 'bustop'.

Pekena rokok sebatang sebagai sarapan dan air suam. Rasa petua ni lah yang Salem pakai, sebab gua rasa bila gua cakap petang tadi rasa serak-serak basah. Gua pandu kancil 660 ke pusat 'service'. Nasib gua baik, kereta tak banyak. Jadi 'turn' gua cuma tinggal sebijik kereta lagi.
Perot gua lapar rasanya, jadi gua rasa nak layan air nesface dalam tin dengan roti cream vanila. Jadi gua pergi kedai runcit sebaris dengan kedai 'service' kereta.

Kereta kancil 660 mak gua yang banyak berjasa telah siap 'servic'. Jadi gua cuba membayar dengan kad debit gua. Gua kan moden, jadi gua suka guna kemudahan dari membayar tunai. Tapi masalah yang gua hadapi, tokey kedai tak pandai guna mesin kad. Cina bukit, kadang-kadang benda teknikal dia tahu. Tapi benda-benda yang simple dia tak tahu.

Jadi gua 'droop' ic gua, buat pajakan sementara gua pergi ke pekan cari mesin ATM untuk membayar secara tunai. Habis 'service' kereta gua pegi 'car wash', bodek sikit kat mak gua. Sebab dia tadi dah merajuk kat gua sebab lambat pergi hantar 'service' keretanya.

Waktu malam gua edit gambar 'weeding' yang masih tersangkut lagi semua ni duit. Jadi gua kena buat lah jugak. Supaya dapat tokok tambah sikit duit nak beli kereta sebelum hari raya ne.

*Agak kelakar jugak bunyinya yang gua sekarang tengah kumpul duit nak beli kereta.


PhotoPerang Product.



No comments:

Post a Comment