Friday, July 23, 2010

3 hari cerita sakit demam gua.

Gua baru baik dari demam, selama 3 hari yang lepas gua mudah menjadi malas bab mandi dan makan. Bab merokok jaranglah sekali dalam 3 hari yang lepas, Sebab Tekak gua rasa pekat yang tebal.Bila malam saja gua mula di gangu bunyi-bunyi yang pelik. Walhal bila gua dengar betol-betol bunyinya datang dari mulot gua yang tercungap-cungap nak mintak oksigen kerana semput.

Kaki gua mula sejuk bila waktu malam. Dah macam ada special kes pulak, kena pakai stokin malam-malam. Kalau tidak nenek gua jea yang pakai stokin bila waktu malam, sebab tak tahan dengan sejuk lantai simen. Jadi 3 hari lepas gua terpaksa joint dengan nenek gua pakai stoken kat dalam rumah. Bila nak tidur jea, gua sarung hood dan seluar dua lapis bagi pemanasan badan, dah tu lavel kipas gua bagi betol-betol slow punya.

Waktu pagi pulak, dia punya demam dah agak kurang. Tapi tetap pakai stokin jugak, dah macam allergic kat lantai simen pulak. Sembahyang memang kantoi habis, 3 waktu pertama gua sangkut, sebab bagun lewat dan jenis manusia yang malas nak mandi bila sakit datang memang sikap gua. Bibir gua dah tak macam dulu, kering jea dah tak seksi. teguk air banyak-banyak pun rasa tak lut.

3 hari dah berlalu, ari ne rasa segar pulak, sakit tekak masih ada lagi, jadi gua amalkan gula-gula Stepsil macam iklan kt tv tu. kopak jugak lah gua, 6 biji gula harga rm 3 ringgit. Gila punya mahal, murah lagi gula pasir. Di sebabkan gua dah tak beli rokok 3 hari yang lepas jadi gua rasa, tak salah gua memperuntukan duit ke gula-gula mahal semata-mata memulihkan tekak gua.

Oh, semalam gua rasa terharu bila tiba-tiba layan video clip Nidji - Dosakah ku .Ending video memang agak terharu, macam zaman gua dapat naik atas pentas sekolah ambik hadiah sebab lukisan gua dapat 'A+'.

No comments:

Post a Comment