Monday, March 30, 2009

Misi Tak tercapai..

Sabtu 28 may 60 Earth Hour.. dan gua mula bercadang ingin menyelamatkan dunia dari pemanasan global yang melampau, walaupun gua seorg kaki somking yg hampir hardcore. Semangat cintakan dunia bergolak2 sejak membuat lawatan percuma di Petrosains bersama kwn yang sudi beratur dari awal pagi.

Gua tak pandai nak buat surat layang bagi menghentikan kegiatan merosakkan alam sekitar ini, tak berani nak cakp gua akan berhenti merokok dan tak pandai nak buat gaya ala2 Karam sing walia, yang membongkar pencemaran alam kat TV3. Tapi yang gua tau tutup lampu selama sejam bagi mengurangkan pemanasan global ini.

Tapi masalahnya warga2 tue sekitar 50an ini tak mengambil port sangat pasal hal2 dunia ini. Setelah mereka selamat dari komunis dan jepon mereka terus pikir, semua masalah dah tamat. Nenek gua yang ku cintai, gua nk ckp benda2 pasal pemanasan global ne pown dia bukan paham sangat yang dia tahu, pegang remote astro layan kongsert AF7. Gua tak menderhaka kat nenek gua, tapi terpaksa mengembirakan dia membuka lampu di ruang tamu bagi memudahkan aksi2 tontonan dia berjalan dengan lancar.

gua rasa misi gua tak tercapai.

7 comments:

  1. takpe la..
    nex year wat lagi u leh la participate k=)

    ReplyDelete
  2. hahaha.. rilek2. sekarang nieh ko boleh buat jugak sebnanye, xperlu tunggu tahun depan. skg ni ko tutup komputer ko ke laptop ko ke ko g tutup main switch umah ko skg gk selama sejam!! cepat!!

    ReplyDelete
  3. tuan tigger- next year aku nak pecah semua lampu..

    jude- nk tutup main swicth tu silap2 kene sepak dgn nenek aku ada lah. hahaha~~

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. hahah .
    ako story pasai earth hour kat atok ako.
    tok ako ckp"alahh.dunia nak kiamat.sebab tu panas!tutup lampu ke ta same aje".
    btw.
    comel blog. :)

    ReplyDelete
  6. iela - atok lu sehati sejiwa dgn nenek gua lah.. apa kata jodohkan mereka..

    lalalal~~

    ReplyDelete
  7. hahah.
    oke je!
    atok ako single lahh!
    meh phone number nenek ko!
    :D

    ReplyDelete