Wednesday, August 11, 2010

Sekarang sudah Bulan Ramadhan beb!

Pada bulan Ramadhan lah, gua rasa masa yang tepat gua menebus segala dosa-dosa gua yang lalu. Walaupun tuhan itu maha pengampun pada bila-bila masa, tidak kira waktu,hari atau pun keadaan.

Tapi bagi gua, bulan Ramdhan ni lah tempat gua bertayang muka dekat surau yang jarak hanya 300 meter dari rumah gua. Pada waktu ini lah gua rasa bila nak tinggalkan sembahyang itu, rasa amat rugi. Walhal kalau lu,gua dan orang ramai tinggalkan sembahyang walaupn bukan bulan Ramadhan tetap juga rasa rugi.

Watuk bulan Ramadhan ni semua ada batasan untuk marah, dengki, mulot bau bangkai, mata yang perlu di cuci dan nafsu serakah yang selalu menguasai diri. Selmua ini perlu di letakkan satu kelompok dan di tutup dengan tutup periuk besi, agar tidak menguasai diri pada bulan Ramadhan ini.

Tatkala bulan Ramdhan ini, rakan yang lama hilang, cinta yang tak pernah wujud dan teman istimewa, kadang-kadang amat memerlukan untuk berkongsi saat -saat yang indah. Walaupun hanya bertanyakan "KO PUASA TAK HARI INI?"

Paling terharu dan penuh gelak ketawa adalah penantian Iklan-iklan yang menarik dari mana-mana Syarikat besar. Walaupun Arwah Yasmin Ahmad sudah lama pergi, berharap ada pengantinya dalam menghasilkan Iklan-iklan yang penuh bermakna dalam bulan Ramadhan ini.


Di sini Pekerja Kilang Plastik Ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Kepada sesiapa yang membaca blog yang huru-hara ini. Jika anda terbaca 'entry' kali ini, di harap memabalas pada coment dengan memberi ucapan. Sebab tak lah gua rasa segan bila gua buat ucapan macam ni. hehehe~~

3 comments:

  1. hye..aku silent reader je selama ni,,..tp ko suh wih aku pon rase nk wish..slamat berpuasa ^_^

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa,sambut ramadhan al-mubarak.

    tingkatkan amalan, sama macam kita tingkatkan tahap pelajaran kita.

    ReplyDelete