Friday, October 23, 2009

Si gadis manis

Petang minggu, jika gua tak ada 'class partime' kehidupan gua lebih kepada tilam nips dan kipas level 5. Tak ada gadis manis tak ada asingment, yang tinggal igawan buaiyan dan layang-layang di tanah lapang.


dan gua memang tak suka digangu pada waktu itu.


Waktu yang sama, seorang gadis manis, bermata bulat, bertudung sopan, berseluar jeans lusuh memanggil-manggil nama penuh gua dengan nyaring sekali..


"khairul~ khairul~"


Kedatangan di sambut oleh nenek gua yang sedia berada di kerusi utama ruang tamu. Irama nyaring gadis manis bertukar ayu, menjadi hormat pada tuan rumah seperti gadis melayu di TV9.

Gua di panggil dan di ajak keluar. Hanya bersarung seluar jeans dan tshirt buruk bundel bergegas kebawah melihat kedatangan gadis manis yang menanti.

Gadis manis menjeling dan membuat gaya2 tutup hidung menunjukan gua seperti manusia yang tak kenal erti mandi. Lalu bergegas keluar mendapatkan kereta gadis manis sambil melihat si gadis manis, dengan sopan berlalu pergi dihadapan nenek gua.

Gua memang jenis buta jalan, dan gadis manis umpama GPS yang tahu selok-belok jalan di kota.
Di dalam kereta ternyata si gadis manis mendegar siaran radio bukan lah cd Siturhaliza atau pun Maria Cary.


Si gadis manis memulakan percakapan, memulakan leteran sambil tangan memegang 'stering' dan dia tahu mana hala tujunya. Gua di kerusi penumpang cuma dapat membalas 2-3 patah perkataan sahaja, dan semua komunikasi di kuasai si gadis manis yang sibuk bercerita pasal. gua yang suka tido,gua yang suka isap rokok, gua yang tak terurus dan bla-bla-bla-bla..


Si gadis manis membawa gua kew pangung wayang. Kelihatan berbaris-baris manusia menantikan tiket pada hujung minggu ini. Tapi si gadis manis telah membuat langkah yang bijak menempah awal terlebih dahulu. Gua cuma terdaya membeli sebungkus Pop Corn dan 2 air mineral.


Habis lihat screan besar, gadis manis dan gua gegas keluar dari tempat sesak. Pegi taman lapang main layang-layang, tengok kanak-kanak naik basikal sambil gua dan gadis manis makan aiscream dah seperti cerita orang putih. Dengar sambungan si gadis manis membebel ditambah pula gelak yang tak pernah sopan.
Lalu gua mengeluarkan rokok ditengah-tengah pembebelan si gadis manis.


Si gadis manis terhenti. Mata yang bulat menjadi merah, gua cuma senyum sambil rokok di bibir hanya tunggu dibakar sahaja.


gua bakar rokok tersebut.


Si gadis manis menyambung bebelan dan di selitkan lagi nasihat 'behenti rokok' dan 'belia benci dadah' bla-bla-bla-bla-bla-bla-bla...


Lalu si gadis berkata "Nak bagi orang jadi Janda ke nanti?"




**********************************************************************************


Tapi semua cerita tadi gua harapkan akan berlaku suatu hari nanti, Pada waktu sekarang gua cuma mampu ber-angan sambil isap rokok tengok bintang warna putih malam hari sama saja.




*babilahanat gua rasa bila cerita angan2 pasal gadis ne, gua dah macam gampang jadinya.

8 comments:

  1. gua suka angan-angan lu. mcm gampang.

    ReplyDelete
  2. angan angan belaka ke? ciss..
    haha

    ReplyDelete
  3. rawkstr- lu ada abg sapik boleh laa~~
    boysebol- apa mcam best x cita2 gua.

    ReplyDelete
  4. amoih. mcm aku je tu. ade unsur2 aku. tp slack dekat wayang penuh, nak g main layang2 tp yuder tak ajak. mata bulat dah! ahahahhahaha :DD

    ReplyDelete
  5. sue- gua takut lu jea x pandai nak naikan layang2 tue.

    ReplyDelete
  6. hahaha lawakk. xpe, mak aku kate berangan tu xpe. tapi jgn berangan lebih takde useha! muahahaha

    ReplyDelete
  7. ohoh i tot it was real..
    baru nak frust tertonggeng-tonggeng..
    haha!
    next time berangan i plaklah versi pakai tudung..
    wawaw

    ReplyDelete
  8. jude- gua ikut cakap mak lu, jude johan.
    vanilla- ok nnt gua beragan lu pakai baju polka dot, apa mcm menarik x?

    ReplyDelete