Monday, April 6, 2009

Lucky

Lu org ada rasa dihargai x? rasa di sayangi x? mesti semua dapat semua yang gua soalkan td. Tapi bila lu terasa bertuah, Lu nak sakitkan org yg menghargai lu? sygi lu? mesti tidakan. Hubungan ini mcm pagar. Bila lu org dapat terima hubungan itu lebih dalam lagi, lu akan buka pagar tu untuk org yg syg dgn lu. kalau lu rasa hubungan ini umpama satu teman. lu akan menghadkan hubungan itu hanya setakat pagar yg lu hadkan.

Tapi, bila lu rasa sampai waktu lu bukak pagar utk org yg hargai lu selama ini, akhirnya org itu sudah masuk ke pagar org lain. Lu mesti memikirkan lu adalah org yang rugi. Yup! memng lu org rugi, tapi ini adalah hukum alam. Kita tak boleh menentukan sesuatu hubungan itu,dengan hanya suka hati jerk.

Ingat lagi kata-kata ex gua "benda itu lahir dengan sendiri". Yup! ayat itulah yang membuat gua tidak menyalahkan dia bila pergi dari hidup gua. Gua tahu dia tidak membukar pagar untuk gua, kami hanya berada di sempadan pagar sahaja selama ini dan gua rasa bertuah sebab dia memberi tahu hal yang sebenar, walaupun gua sudah melakarkan pelangi bersama dia pada masa hadapan.

Ertikata lebih baik mengucap dari terjeraat pada masa hadapan. Supaya kita dapat tahu setakat mana kedudukan hubungan yang kita mahu dan angan2kn.

Bukan mudah nak mempersoalkan perkara-perkara sebegini. kita bukan tuhan nak menentukan jodoh dan hak sesutau hubungan. Kita hanya mampu berusaha sahaja. Sebab yang lain hnya dari keizinannya sahaja.

renung2kan selamat beramal :)




*Thank's for love my teeth.

No comments:

Post a Comment