Monday, April 13, 2009

Choc or Orange

Di sebuah HipperMarket yang terkenal di sekitar lembah Klang, di suatu kawasan dingin terletak di bahagian makanan dan buah-buahan. Terdapat dua kelompok yang membezakan diri meraka dan membandingkan diri mereka...


si Choc..

"Wey magkok Orange, kenapa ko duduk secara berkelompok dengan orange2 yang lain?, ko lihat aku ne.. duduk tersusun dan dibungkus rapi beb hahha~~(ketawa riak)".

si 0range..

"Oooh lu Choc si hidung tinggi, gua biasalah totaly gua ne jenis yang bersepah punya, boleh dpt kat mana2 shaja, x macam lu speciallys punya product".

si Choc..

"Weell, ko yang ckp bukan aku yang ckp. Tapi zahirnya memang, aku ne antara barang2 yang specaillys dah lah sedap mahal pulak tu.."

si Orange..

"Ya2.. lu memng mahal beb, bungkusan lu dah boleh 2-3 bijik orange2 gread 'C'. Tapi lu fikir gak beb, customer gua totaly semua yang nak beli"

si Choc mengherdik...

"Haa...ko memng senang di beli sebab murah beb, golongan2 bawahan jerk yg minat ko,kalau aku punya customer hight class beb.."

si Choc membidas lagi..

"Ko sendiri pikirlah!, customer beli ko mesti nak bagi kat orang2 yang sakit, ziarah org sakit kat hospital lah, ziarah orang baru pulih xcident lah, paling babi pownkn kena display kat rumah2 merah. Itu pown display jerk beb, x makan.." tak macam aku, customer beli bagi kat gadis2 atau mat2 macho, buat hantaran kawin, buat sambut hari jadi semuanya suasana meriah beb.

si Choc mendabik dada lagi..

"Ko tengok aku ne, over dari atas sampai bawah manis beb, tak macam lu masam jerk.. nak dapat yang manis pown susah. customer yang makan aku mesti akan rasa manis, sampai bila2 mereka akan ingat manis aku ne, ulang semula sampai bila2 beb!. Ko tu dah lah masam murah. Adoiii.. ko ne jenis customer yang selalu buat last choice atau duit takbanyak jerk beli ko..

si Orange selamba stedy membalas..

"Ohh ok, lu memg hebat dimata customer, tapi lu ingat dalam sebijik limau ada 5-6 ulas, tak semestinya semua ulas masam, jika customer aku termakan seulas yang manis pun, mesti mereka akan makan lagi sebijik.. umpama kehidupan, tak semestinya semua itu manis.Jika ada pahit sedikit pown ia tetap dipanggil manis. this is call "Colur of life".

si Choc masih belum mengalah..

"Tapi ko kena paham ketetapan beb.Aku ne kalau dibuat sebulat suara 100% mengatakan aku ini manis, dan bila orang berkata pasal ko, mereka akan membuat dua pilihan 'MANIS atau MASAM'. Ko paham! Mereka akan tahu dan kenang dari aku berbanding dengan ko."


* Lalu datang seorang customer, dari wajah air muka customer tersebut, dia kelihatan seorang yang inginkan kegembiraan sentiasa.

lalu mencapai si Choc lalu berlalu..


si Choc..

"Hahahahah.. ko tengok sendiri beb, ko tu siapaaaaaaaaaaaaaaaa..............."

2 comments:

  1. miss borgiba : Lu customer lu pilih, dan lu blh letak sapa2 antara 2 waktak tu.

    ReplyDelete