Friday, April 24, 2009

Junctions day.

Gua berdiri diantara 4 hingga 7 persimpangan,
Setiap persimpangan ada motif dan kenikmatan tersendiri,
Simpang mana harus di tempuhi dahulu? dan simpang mana yang betol?,
Berdiri ditengah sambil menghisap rokok dan memikirkan apa yang harus di tempuhi.


Seperti lagu muse- 'Time is running out',
Masih memikirkan apa yang harus dilakukan,
Rokok ditangan hampir ke garisan penamat,
Melihat setiap 'signboard' persimpangan,
Bagaikan melihat beribu warna di dalam sebuah bilik yang kecil.


Dalam keadaan kebingugan,
Rokok dinyalan lagi bagi menghilangkan keraguan,
Lalu persoalan terungkap,
Who care about me?
My friend, my familly, my watting or my ex girlfriend?


Bisikan Azazil memenuhi dikepala,
Umpama ingin menggatakan gua tiada makna untuk berada dibumi ini,
Walhal terdapat segelintir memerlukan gua,
Dari pelangan tetap rokok, sehingga pelangan tetap menggunakan minyak petrol.


Jika ada kekuasan dalam diri,
Mahu dijadakan semua persimpangan dijadikan satu jalan,
Tapi,
Gua larat ke tempuh seluruh persimpangan itu?
Organ2 dan Antonomi2 badan gua mengatakan tidak sama sekali.


Gua malas nak pikir panjang,
Gua menghadapkan diri gua ke cermin,
Lalu berkata..


"Pehh.... abg hensem"
Rilex.. lu jangan gelojoh beb,
Slow2 down, jangan nak pikir sampai ke puncak,
Kalau masuk AF pun kene perfom betol2 baru boleh sampai ke puncak!,
Jangan nak pikir lu sorang ada masalah,
Lu tengah try the best untuk diri lu,
Jadi lu kene banyak tenang,
Jangan nak pikir benda yang tak sepatutnya lu pikir.
Buat gugur rambot jerk.



Dengan membuat 5 aksi muka yang buruk,
Gua mendapat ketenangan untuk tido pada mlm ini.



nite :)

No comments:

Post a Comment