Friday, August 28, 2009

Kembara 30 minit "John Yuder Al-madhi"

Sesi tamat kerja gua berkakhir pukul 7.30pagi. di sebabkan gua "shift" malam, minggu ni. Maklumlah kerja kilang. Lepas sahur jerk, rahmat dari tuhan datang. Hujan selebat-lebatnya. Tanpa di sengaja gua menepuk dahi, dan menyebut "Allah, hujan pulak!"

Gua redah balik rumah jugak, apa nak jadi, jadi lah.. sesi tido di atas katil dengan memakai boxer sudah bermain dalam otak gua.apa kes pagi2 dah keja, gua pagi2 baru nak tido.

Gua pow baju hujan member gua, yang baru masuk kerja, "complet" dari baju sampai seluar, kalis hujan. Tapi gua silap, lepas je keluar dari pagar tmpat kerja gua, kasut gua dah basah lencun. Stokin gua kalau diperah boleh dapat 2 gelas susu kaca. Baru gua nak "budjet" pakai stokin untuk satu minggu tergendala.

Hujan makin rancak, kenderan-kenderan 4 tayar, ambik kesempatan cuci tayar, langar lopak-lopak air, sampai penunggang moto macam gua kena tempiasnya. LAHANAT!


Lampu Isyarat pertama.

Dah dua hari gua lihat warna kuning je menyala, warna lain mungkin metol terbakar. Masa-masa puasa ini lah, banyak aduan tak laku, ramai perkeja JKR mula sibuk dengar lagu raya dekat radio Era dan Hot FM. Gua terpaksa mengambil masa, hampir air hujan masuk dalam seluar dalam baru gua dapat lepas dari "Trafit Light" pertama.


Lampu Isyarat kedua.

Yang ni gua guna istilah "FUCK SYSTEM", sebab lampu isyarat yang kedua ni, tak berhati perot. warna merah dia lama sangat.


Lampu Isyarat ke-3

Rentak hujan makin pelahan, lampu isyarat kali ini gua berhenti, di sebabkan lori-lori hantu dah sedia nak tekan minyak dari simpang bersebelahan. Kalau gua tak berhenti, paling tidak pun surat kabar metro esok ada cerita pasal gua.


Sedang menunggu giliran berlepas, gua perasan gadis manis dalam kereta dekat simpang bersebelahan. Sepender basah, hujan lebat, lori hantu dan lampu isyarat gua campak tepi secara "spot". "check" masa 7.45am. esk kalau ada rezeki boleh lihat gadis manis tu lagi.

Tepat 8.00am gua sampai banglo 2 tinggat gua. Baju hujan tadi gua sidai atas pagi, moga-moga petang nanti kering. Basuh kepala takut nanti demam, muka kasi basah nanti nak tido baru ada angin2 sikit. Boxer gua dah sarung...


kemudian.


"Yuder! mak tadi suruh ko sidai kain dengan seluar ne..." by nenek gua.






yeaaa....





2 comments:

  1. haaaaa. jom yuder. aku pown nak titon puas2 macam harimau nihhh. guarghh. -.-'

    ReplyDelete