Saturday, February 14, 2009

Maaf gua bukan Kafir tapi gua ISLAM.

Kenyataan.. bila hari valentine's day tiba. belambak e-mail gua dapat dan SMS berbentuk 'Dakwah'. mengatakan hari valentine's dimana hari kejatuhan umat islam.. kalau ia betol gua memng fuck! sapa yang mencipta hari tersebot..

Gua ada kata 'if' gua ada kekasih, gua akan sambot..tp lu org ada otak,pandai cakap mat saleh dan belajar tinggi2 sampai masuk universiti paling 'cikai' pun politeknik macam wa.Lu org blh pikir secara lojikal. Okey bukan nak mengutuk tempat gua belajar..gua bukan orang yang pangkah ahli2 mufti dan ulamak. memang menyambot hari valentine's adalah salah disisi agama.. tapi bagi pendapat gua lah.. ulang semula! pendapat gua lah. jika lu org guna dgn niat yang betol dan sebetol2 nya gua raselah! ulang semula! gua raselah..tak salah.. lain lah bila hari valentine's day lu org dah pikir nak buat project sama bf or gf lu. itu dosa lu dgn tuhan. yg lelaki lu x blh bayangkan ke azabnya bila besi yang panas di tusuk pada 'anu'. *tiba2 muka gua berkerut* Bila ,majoroti mengatakan salah, gua mengaku gak perkara itu tetap salah.


Ok..ni blog gua dan gua nk tulis apa pendapat gua..

  1. Bagi yang dah berkahwin, si suami sibuk sepanjang masa berkerja dan isteri pula sibuk jaga anak2 ada sesetengah berkerja..sibuk memanjang, sampai nak bermesra pun susah. Jadi bagi gua lah.. hantar anak kat umah nenek dorg dan pasang suami isteri ne blh sambut hari valentine's.Bagi mengingatkan memori cinta yang lama..so tiada kes rumah tangga retak seribu,suami makan luar dan bla..bla..bla.. (baca paper metro)
  1. Kasih pada ibu dan ayah.. nak tunggu hari jadi mereka? takut tak kesampaian..jadi dia kan kekasih jugak. 'Spent' masa untuk mereka, walaupn selama ne setiap bulan bank in duit..yang student asik 'pow' duit jerk. So tunjuk rasa kasih walaupn picit bahu sahaja.Sebab bila mereka tiada, tiadalah panggilan ibu dan ayah lagi.
  1. Lu tak ada girlfriend, tak ada boyfriend? jadi happykan diri sendiri,yang banyk duit boleh pergi sh0oping sakan,tengok wayang sorg2 pun xpa, pegi karokey dan mengorat awek2 dan balak2 di shoping complex..

Bagi gua lah.. memang tak cantik bila menyebut 'valentine's day'.Apa kata lu org tukar 'Hari Menggembirakan Hati'. Sebab lu boleh menggembirakan hati sesiapa pun pada hari itu..


gua bukan nak memesongkan Akidah sapa2. tapi lu orang islam tahu dosa dan pahala. Jangan mengatakan gua mengikut budaya barat.sebab lu check seluar dalam atau baju2 lu orang.Ada tulis ke buatan malaysia? semua jenama2 eropah paling cikai pun made in indonesia. jadi 'TEPUK DADA TANYA IMAN' sbb ustz wa ckp bila tepuk dada tanya hati semua benda yang dilarang menyedapkan hati.

3 comments:

  1. aku suka entri ko ni. sokong 100%!! :D

    ReplyDelete
  2. sokongan saya terhadap anda tidak pernah berbelah bagi!!!hehehe..

    lantak la ape org nak ckp.asalkan kamu happy udah ler.im happy too!!!
    lalalalalala

    ReplyDelete
  3. jude : undi lah gua!

    tuan tiger : yeaah.. kitakan sepadan huhuhu~~

    ReplyDelete