Saturday, October 23, 2010

Rezeki gua.

Dari temuduga jawatan kerajaan, ke jawatan servic kapal terbang dan akhirnya ke kilang paip tanah, yang melekat juga akhirnya kilang paip tanah.

Ok!mari lu, gua dan orang ramai menjerit. "kilang lagi!"

Dah itu rezeki yang gua dapat, kang tak bersukur silap hari, gua kutip tin pulak. Kadang-kadang bila nak melepaskan atau nak meninggalkan sesuatu yang manis, rasa berat pulak. Bukan ayat yang gua terangkan tadi pasal kesedihan meninggalkan alam percintaan, gila khinzir gua bercinta..

Gua menegaskan pada permegian gua ke tempat kerja baru nanti, Gua malas nak berhijrah. Tapi dalam islam Hijrah tu adalah satu kebaikan. Berhijrah ke dalam kebaikan lah, kalau dalam persetanan jangan lah cakap sioll..

Berat jugak nak tinggalkan kilang plastik ni, dah macam sebati dalam kehidupan harian walaupun cuma 3 tahun gua lepak , rokok dan guna tandas cangkung. Bila nak pergi tempat kerja baru, mula nak tanya. Tandas dia matap tak? ruang merokok dia penuh dengan ketenteraman tak? dan surau dia besar tak?. Manalah tahu boleh buat port tidur untuk sampingan.

Kawan gua kata, surat berhenti boleh tarik balik sebab gua belom 'blah' lagi. Jadi nak sembahyang istikarah, gua nak bagun tengah malam pun liat. Jadi tolak masa gua hantar surat berhenti ada lagi dalam 2minggu.

Apa macam? gua tengah buang air besar pun sibuk pikir pasal jawapan ne.

4 comments:

  1. aku dah sengih bila baca kilang tanah. kilang lagi..! x pa.asal keja.
    solat istikharah. sblm tidur bleh buat.

    ReplyDelete
  2. hehe. tak tau nak suruh pergi yg mana, tp good luck k pilih yg mana2 pun (:

    ReplyDelete
  3. keramo kejer teruk tu...huhuhu
    hijrah beb...

    ReplyDelete